Tuesday, January 1, 2013

Yellow = Kuning = bright day !

Bismillahirahmanirahim.....

Today is first jan of 2013!!!!! Happy new year sume!!! tak excited sangat pon tp macam tak caye dah masuk thn baru...umur pun meningkat (ikut tahun) dari angka 1 ke dua, yang dua ke tiga...dsb...
* orang arab kat egypt suka baling kaca malam sblm tahun baru, dikatakan tanda buang kecelakaan thn dahulu... wallahualam...so, HATI-HATI keluar malam tu!

Ok, masuk entri...
Saya nak lebelkan hari ini sbg Hari Warna Kuning...(HAHA...sounds weird right?) 
kenapa?
Sbb hari banyak sangat warna kuning yang saya jumpa!!!....

Hari ni, masuk lecture, sorg budak ni buka la buku, nampak buku dia peeeeennnnnuh dengan tulisan yang di highlight warna kuning... satu page berubah warna ,dari putih ke kuning...
Terus otak jadi terpanar sikit... rasa macam cahaya keluar dari tulisan-tulisan pada buku... 
lps tu, prof pun datang mengajar tppiii dia buka slide power point...dalam tu pun ade tulisan color kuning kat every main topic!!!
Huh, ni boleh menyebabkan otakku menjadi kuning... hahah...( mmg betul pun lps tuuu..) 

Actually, saya tak suka warna kuning, sbb warna kuning adalah salah satu warna yang nabi tidak gemar. (wallahualam, tak pasti..)tapi yang pasti ,nabi gemar warna hijau dan putih... so, saya cubalah tak suka warna kuning... Namun, tak boleh jugak nak benci warna kuning niii.... coz one of the reasons, warna kuning ni terdapat banyak kenangan memori kehidupan saya... 

Saya klasifikasikan kenapa saya benci dan kenapa saya suka warna kuning...
.Benci.
1-warna yang tidak digemari nabi
2-sakit mata melihat
3-sakit otak sekali
4-warna yang ade banyak kenangan buruk (rumah sukan kat asrama)
5-warna yang cepat kotor
6- dikaitkan dgn benda2 kotor dan khurafat. eg.najis cair~ HAHA

.suka.
1-warna bilik tidur skrg
2-warna rumah kat malaysia
3-warna menonjol
4-mempunyai kenangan indah dan memori yang sukar tuk dilupakan
5-warna yang brighten my day!(secara physio-nya warna ni sangat membantu menceriakan mood)
6-warna yang boleh masuk dengan sume warna ...( matching)
8- cantik..


entahlah...nak suka atau nak benci warna ni pon tak tahu... warna kuning kdg2 ade yang membuat saya best ade yang tak...so,saya tak boleh nak labelkn sbgi warna fav...

Hidup kita ni dikelilingi dengan warna warni kehidupan, jadi bersyukurlah dengan nikmat itu... sesetengah orang tak dapat merasai nikmat warna warni dunia ni, sesetengah org tak dapat lihat pun warna didunia ni... org ni ade lesion pada area otak yang memantulkan cahaya, or kita panggil org ni ade bute warna(colour blindness).

teringat pulak lagu ni...
'hitam putih masa depan, sendirian menentukan, hidup ini usah dipersiakan...'

The end...

 kuning simbol keceriaan :-)
warna rumah dan bunga kegemarannnnn! <3
teksi kat sini pun warna kuning (??) nk bagi org gembira ka?? haha
p/s: first rumah sukan masa tadika dulu pun warna kuning...haha... 

*Cerita dkt lecture tu kebetulan sahaja...*

No comments:

Post a Comment